Julie Bruneel behaalde met ‘Mijn toekomstdroom’ de vijfde plaaats in de junior journalist wedstrijd 2OO6.

Mijn toekomstdroom

 

Het was al laat toen ik naar bed ging, zo’n twaalf uur. Ik viel meteen in slaap. Ik droomde van de toekomst, zo'n 2000 jaar verder. Ik werd wakker in mijn droom en er stond een robot in mijn kamer. Hij was keurig gekleed, net een ober. Ik stond op en ging naar de keuken om te ontbijten. Toen ik in de keuken kwam, zag ik nog een robot. Ze had een keurig rokje aan en ze was koffie aan het inschenken voor me. Een heel ontbijt had ze voor me klaargezet. Je kon er wel met tien van eten. Heel de tafel stond vol mandjes. In het ene mandje lagen stukjes fruit, in het andere allerlei koeken, in nog een andere mand een wit en een bruin brood. Twee soorten fruitsap. Ik ging zitten en wilde mijn stoel onder me schuiven maar dat ging vanzelf. Het was nu half negen en ik ging naar de badkamer om me te douchen. Ik ging naar het toilet. Toen ik klaar was spoelde die vanzelf door. Toen ik mijn pyjama aan de kapstok wilde hangen, vloog die vanzelf in de wasmand en er hing direct een verse aan de kapstok. Toen ik in de douche stapte, ging het water vanzelf aan en ik werd meteen wakker in mijn bed in 2006.

Julie Bruneel 6ws



Geef een reactie

