Project Australië: de tocht voor voedsel

 

We zaten op een dag bij een rustplaats

Opeens zagen we kangoeroe sporen

We pakten onze boemerang en volgden de kangoeroe sporen

We liepen langs stromend water en opeens zagen we vier zittende vrouwen

Ze vroegen of we wat hulp nodig hadden

Een van onze mannen zij: sorry maar de jacht is alleen voor mannen met schilden en speren

Dus we liepen terug langs de water wegen en volgden de kangoeroe sporen

We moesten een heuvel op en niet zo een kleintje maar een hele grote

Een van onze mannen zij: jongens ik loop die berg echt niet op

Dus hij liep terug

Ik zei:ok als er nog mietjes zijn die keren maar terug de stoere lopen deze berg mee met mij op

Dus we liepen omhoog

We waren halverwege en een van onze mannen viel naar beneden

Hij haalde het niet om verder te lopen

We zeiden: we pakken je op de terug weg wel mee

Maar op dat moment begon het te regenen

We liepen verder de heuvel op

We waren boven maar nu was het probleem nu nog naar beneden

Dus nu moesten we oppassen dat we niet vielen

We waren beneden en volgden weer het kangoeroe spoor en we liepen weer langs

de water wegen

Na een lange tocht zagen we de kangoeroe bij ons oude kamp op zoek naar etens resten

We volgden de kangoeroe maar hij was te snel

We smeten onze speren maar hij was nog te snel

Nu was het aan mij

Ik pakte mijn boemerang smeet hem zo hard ik kon

En ja hoor raak

De boemerang keerde terug en ik pakte hem

De kangoeroe was bewusteloos

Nu moest ik hem nog doden

Dus ja dat deed ik

 Ik nam de kangoeroe bij zijn oren en we liepen terug

Een van onze mannen zei: He wat is de weg terug

De ander zei: ik weet het we volgen gewoon de sporen terug

Ik zei volg mij maar jongens

We liepen terug de berg op en af

Ik pakte de man die bijna dood gevallen was

En we liepen ook langs de 4 zittende vrouwen

Een van de vrouwen zei wow wat hebben jullie een grote kangoeroe te pakken

We liepen terug langs het water naar onze rustplaats

We kwamen aan en legden onze speren, boemerangs en schilden terug

We pakten het dode dier en aten hem op

De vrouwen kwamen vragen of ze ook wat mochten

We zeiden meteen: ja

En we aten het dier met zijn allen op

EINDE

 

Thomas Bosman 5ws



Geef een reactie

